E-mailmarketing en sociale media, de grens daartussen is dun!

Maar hoe vaak leg je in een e-mail de nadruk op sociale media?

Het is dagelijkse praktijk dat je in je e-mailmarketing altijd ergens de iconen van de verschillende sociale media zet. Maar meestal is dat niet veel meer als een flauw icoontje, onderaan in de mail. Wil je het sociale-media-kanaal wat beter uit de verf laten komen, dan zul je meer moeten doen!

Het is bijvoorbeeld heel eenvoudig je lezers uit te nodigen connectie te maken met je sociale kanalen. Waarom zou je daar geen volledig e-mail bericht aan wijden? Uiteraard leg je daarbij wel doorslaggevende argumenten op tafel, waarom het interessant is voor de lezer om connectie te maken!

Kijk bijvoorbeeld eens naar een e-mail van Duo

Socialemediainjemailbox

1: De herkenbare opening blijft gewoon staan. Herkenbaarheid is een heel belangrijk mikpunt in e-mailmarketing!

2: Het onderwerp zegt duidelijk en helder waar je naar toe wil. En bereidt voor op de volgende stappen, de CTA’s!

3: De CTA’s zijn hier bewust in woorden neergezet. En er wordt iets beloofd: een blik achter de schermen. Dat maakt nieuwsgierig.

4: De kanalen staan op een rijtje. En je kunt kiezen of ze allemaal proberen. Bij drie van de vier kanalen zie je afbeeldingen, wat goed aansluit bij de visuele wereld van mode. Let ook op de grootte van de CTA’s! Ze vormen hier de hoofdmoot van het bericht, bijna “boven de vouw”.

5: Koppeling van een virtuele wereld aan een fysieke wereld. Redelijk uniek, als je het beziet als een CTA die fysiek uitgevoerd kan worden.

6: En uiteraard kunnen er altijd vragen gesteld worden.